Under mitt hösttäcke


Lay a blanket on a field
and we'll be all alone
if the rain comes I'm your shield
please god let it come

Hösten är med mig nu. Jag går vid trottoarkanten och sparkar löv, varmt klädd med sjalen uppdragen över munnen. Vinden renar mig när jag drar ett djupt andetag genom näsan, så frisk och upplyftande, verkligen som att ta ett andetag utav livet. Och jag fortsätter sparka löv framåt vägen, vissa är bruna, men många är fortfarande sprakande gula. En utav löven tas utav en liten tornado, jag känner att jag har kontroll i denhär årstiden, som att jag kastar magi över det varma hösttäcket. Löven tas utav flertalet små tornados och snurrar sig runt mig, i en perfekt cirkel, skyddar mig ifrån kylan, skyddar mig ifrån den gråa himmeln och regnet den bär på.

Sålänge jag har mina löv, och en underbar Tillbaka till Samtiden ljudandes i mina hörlurar kan året inte bli mycket bättre än såhär! Nostalgi ifrån dagarna då jag skolkade ifrån skolan, då jag tog långa höst- och vinterpromenader; dem dagarna gjorde man inte mycket annat än att stirra ned och sparka på sina värmande löv.
Men idag är det annorlunda, idag skolkar jag inte ifrån livet, men ändå... Fortsätter jag att sparka, kasta tornados och om nätterna kryper jag under mitt lövtäcke och somnar i lugn och ro <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0