but it's yourself you cannot bear


You float in a million lights,
but the one you seek is not there.
you fight in a million fights,
but it's yourself you cannot bear.


-

Det var ändå trevligt att komma ut en sväng och dricka. Nu i efterhand kan jag säga det, trots att jag fick ett litet identitetsbryt mot slutet! Nästa mål till när jag får liknande tankar, eller börjar känna starkt utanförskap... Så ska jag fortsätta se delaktig ut, bara vara mig själv tills tankarna och känslorna lägger sig igen. Inte rymma till toaletten, inte stirra likgiltigt upp i taket eller in i en vägg.

Titta på allt som händer! Titta på allt som är verkligt och betyder något, häng med och fråga vad dem pratar om. Om du inte har något att tillägga, fortsätt bara att vara delaktig, det är bättre än att dra sig undan. Människorna har redan accepterat dig för vem du är, och trots att du inte kunde vara lika social denhär gången så betyder det inte att dem ändrat uppfattning om dig. Alla vet vem du är, hur du är och dem vill inte att du ska ändra dig det minsta! Det enda jag behöver förbättra är väl annars mitt självförtroende som ligger och fräser på bottnen, men det är just det jag kämpar med just nu.. Allt bottnar ju i mina egna värderingar om mig själv. Jag gillar inte mig, men jag måste lära mig att gilla det trots att det tar emot; både mitt skal och allt det som gör mig till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0